Het is bijna zover... - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Lise Bosch - WaarBenJij.nu Het is bijna zover... - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Lise Bosch - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover...

Blijf op de hoogte en volg Lise

06 Januari 2016 | Nederland, Wageningen

Hoi!

Over minder dan vijf dagen is het eindelijk zover, dan vlieg ik vanaf Schiphol naar Helsinki in Finland. Hier zal ik maar liefst vier maanden wonen om daar vakken te volgen aan de Universiteit van Helsinki. En nee, de vakken zijn niet in het Fins, maar in het Engels. Althans dat staat zo aangegeven en anders kom ik er zo snel mogelijk achter na drie woorden in de collegezaal! Ik ga wel een poging wagen om de taal enigszins onder de knie te krijgen door middel van een Finse taalcursus te volgen. Zelf heb ik voor mijn verjaardag van mijn tweelingzus Lotte een Finse taalgids gekregen en het eerste woord dat ik vond was korting (alennus), en dit vond ik meteen helemaal prachtig. Tja, je bent een Nederlander of niet hè?

Nu ik dit schrijf, ben ik stiekem best wel zenuwachtig aan het worden, maar ik heb aan de andere kant ook heel veel zin in het leven dat ik daar ga krijgen en ik vind het leuk om jullie op deze manier op de hoogte te houden!

Groeten met sproeten!

Lise


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lise

Hoi! Op deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen in het winterwonderlijke Helsinki. Hier woon ik de komende 4 maanden, omdat ik vakken ga volgen aan de Universiteit van Helsinki, Faculty of Agriculture and Forestry, Department of Economics and Management. Groeten met sproeten! Lise

Actief sinds 05 Jan. 2016
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 4609

Voorgaande reizen:

11 Januari 2016 - 14 Mei 2016

Minor in Finland

Landen bezocht: